Τρίτη 23 Μαρτίου 2010

Αγορά ελαττωματικού προϊόντος

Μάθετε τα δικαιώματα που έχετε σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος και
προστατεύστε την τσέπη σας!

Έχει συμβεί σε όλους μας να αγοράσουμε ένα προϊόν και σύντομα να εμφανίσει
προβλήματα στη λειτουργία του. Όταν, όμως, ζητήσουμε την επισκευή του χωρίς
χρέωση, συμβαίνει ένα παράδοξο φαινόμενο: οι πωλητές και οι υπάλληλοι που
ήταν τόσο χαμογελαστοί και καθησυχαστικοί κατά την αγορά του προϊόντος,
αλλάζουν πλήρως πρόσωπο! Η πιο συνηθισμένη απάντηση τους είναι πως την τάδε
λειτουργία ή το τάδε ελάττωμα «δεν το καλύπτει η εγγύηση». Αποτέλεσμα; Μας
δίνουν τις εξής επιλογές: Είτε να πληρώσουμε για την επισκευή είτε να...
ανεχθούμε την ελαττωματική λειτουργία εφ' όρου ζωής.

Ωστόσο, δεν είναι μόνο αυτές οι επιλογές μας. Ο Αστικός Κώδικας από το 2002
εναρμονίσθηκε με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και μας παρέχει ορισμένα
δικαιώματα. Αν και λίγοι άνθρωποι τα γνωρίζουν, στην πραγματικότητα μπορεί
να τα ασκήσει ο καθένας από εμάς! Διαβάστε για αυτά, ασκήστε τα και
προστατέψτε την τσέπη σας!

1. Πότε ένα προϊόν θεωρείται «ελαττωματικό»;

«Ελαττωματικό» θεωρείται ένα προϊόν, σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα, όταν δεν
έχει τις «συμφωνημένες ιδιότητες». Αυτό με απλά λόγια σημαίνει πως όταν
αγοράζουμε ένα αντικείμενο, ο πωλητής μας το περιέγραψε ή μας ανέφερε
συγκεκριμένες λειτουργίες του ή το διαφήμισε στην τηλεόραση ή τοποθέτησε
καρτελάκι επάνω του με τις ιδιότητες του κλπ. Όλες αυτές οι πληροφορίες
θεωρούνται «συμφωνημένες ιδιότητες». Αν έστω και μία από αυτές δε λειτουργεί
στην εντέλεια, το προϊόν είναι σύμφωνα με το νόμο «ελαττωματικό».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου